Please enable the breadcrumb option to use this shortcode!

Knieartrose groep

Knieartrose is een veel voorkomende degeneratieve aandoening van de knie. In de volksmond wordt het ook wel slijtage genoemd. De belangrijkste symptomen van artrose zijn pijn, stijfheid, verminderde beweeglijkheid van het gewricht en spierkracht verlies waardoor de kwaliteit van leven afneemt. Om deze klachten te verminderen is gedoseerd bewegen en het op peil houden van de spierkracht erg belangrijk. Tijdens de knieartrose groep gaan we u hierbij helpen.

Het twaalf weken durende programma zal multidisciplinair benaderd worden. Dit betekent dat naast fysiotherapie ook de podotherapeut en de diëtiste betrokken zijn bij dit traject. In deze twaalf weken zal onder begeleiding van een sportfysiotherapeut getraind worden in een groep van ongeveer zes personen. De training zal bestaan uit spierversterkende, stabiliserende en cardio oefeningen.

Tijdens het gehele traject wordt de voortgang gecontroleerd door middel van verschillende metingen. Bij aanvang van het programma zult u ook door de podotherapeut worden gescreend voor adviezen over schoeisel en de stand van de benen. In de eerste week is er ook een informatie avond waarbij alle disciplines het een en ander gaan vertellen over knie artrose en hoe u hier het beste mee om kunt gaan.

De trainingen zullen 2 keer in het jaar starten. Er wordt getraind op dinsdag en donderdag van 16.00 – 17.00 uur gedurende twaalf weken. De kosten zullen door de zorgverzekeraar worden vergoed.

Mocht u zich op willen geven dan kan dit per mail of telefoon. Mocht u nog meer informatie willen hebben dan kunt u gerust contact met ons opnemen.

Email: info@fysiokort.nl